سرخط خبرها

اجرای طرح «مسجد معمور» در ۱۱۰ مسجد مشهدمقدس

  • کد خبر: ۱۷۹۴۶۷
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
اجرای طرح «مسجد معمور» در ۱۱۰ مسجد مشهدمقدس
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان از اجرای طرح «مسجد معمور» در ۱۱۰ مسجد منتخب مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست خبری مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان که در آستانه فرارسیدن روز جهانی مسجد برگزار شد، حجت الاسلام «امیرحسین احمدنیا» معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به پیشینه نامگذاری روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: به دنبال به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ و چند سال پس از این واقعه، پیشنهاد ایران به سازمان کنفرانس اسلامی در مورد نامگذاری این روز به نام روز جهانی مسجد مورد موافقت قرار گرفت و ۳۰ مرداد مصادف با ۲۱ آگوست هر سال به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

وی افزود: نامگذاری این روز در حقیقت به فرصتی برای معرفی شان و جایگاه مسجد در جامعه تبدیل شده است و به همین مناسبت نیز همه ساله، برنامه‌های در این خصوص به اجرا در می‌آید.

حجت الاسلام احمدنیا خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در تیرماه امسال و در دیدار با مبلغان حوزه‌های علوم دینی و انتظارات ایشان در نقش آفرینی مساجد در اجتماع و برقرار بودن مساجد در ساعات شبانه روز، طرحی با عنوان «مسجد معمور» در مساجد منتخب استان و مشهد به اجرا در می‌آید که در قالب آن، مسجد به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هر محله معرفی می‌شود و از سوی دیگر، برقراری و زنده نگه داشتن مساجد در شبانه روز، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در قالب این طرح که در این مرحله قرار است در ۱۱۰ مسجد مشهد به اجرا در آید، علاوه بر تحکیم جایگاه مسجد در حوزه کارکرد‌های عبادی، برنامه‌های نهادی و خدمت رسانی نیز به صورت پایدار و در طول شبانه روز در مساجد اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در ادامه گفت: این مساجد با هدف جاذبه آفرینی برای جوانان در تشویق به اعمال عبادی، تحقق مسجد تراز انقلاب اسلامی، تحقق امر مسجد محوری، تحقق محله اسلامی مسجد محور، بازگشت مساجد به کارکرد‌های اصلی در جامعه اسلامی و زمینه سازی در راستای تربیت دینی با محوریت مساجد، فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: از جمله الزامات در معرفی این مساجد، وجود پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران و ایجاد مراکز و پایگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری، نیکوکاری و توانمندسازی، امر به معروف و نهی از منکر، حل اختلاف، دارالتحفیظ قرآن، مهدکودک قرآنی، پایگاه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و هیئات مذهبی با تاکید بر مسجدمحوری است.

نمایشگاه «مسجد شایسته» در مشهد برگزار می‌شود

حجت الاسلام «حسین امامی» معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان نیز از برگزاری نمایشگاه «مسجد شایسته» در رهگذر گلستان واقع در خیابان دانشگاه مشهد خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه گفتمانی که ۳۰ مرداد لغایت اول شهریورماه برگزار می‌شود و در ۳۵ غرفه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، مسائلی از جمله بیان هویت و جایگاه مساجد، نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم انقلاب، نقش مساجد در جامعه پردازی و تحقق تمدن نوین اسلامی، انواع مدیریت مساجد در عرصه‌های مختلف اجتماعی، گزارش فعالیت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد و ... مورد توجه قرار دارد.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در تاریخ مذکور و از ساعت ۱۵ لغایت ۲۳ آماده بازدید علاقمندان و مخاطبان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->